Η πρώτη εικόνα για το καλοκαίρι του 2019 έχει διαμορφωθεί και το Cardlink Pulse είναι έτοιμο να κάνει αποκαλύψεις! Ο Μάιος και ο Ιούνιος προμηνύουν ίσως αυτό που θα ακολουθήσει, γι’ αυτό κι εμείς αναλύσαμε δεδομένα από εκατομμύρια συναλλαγές* του δικτύου μας και σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα. Οι τουριστικές περιοχές που μελετήσαμε είναι οι Κυκλάδες, η Κρήτη, η Χαλκιδική, τα Δωδεκάνησα, οι Σποράδες και τα νησιά του Ιονίου. Σε ποια περιοχή πάνε καλύτερα τα ξενοδοχεία; Υπάρχει δυνατός παίχτης που δεν το περιμένεις; Τι συμβαίνει στην Κρήτη στις 11 Μαΐου; Η αγωνία για το πώς θα εξελιχθεί το καλοκαίρι στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας κορυφώνεται!

Το χρήμα… ρέει, αλλά πού πάει;

Αν έχεις επιχείρηση σε μία από τις παραπάνω τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, αν σκέφτεσαι να δραστηριοποιηθείς επιχειρηματικά σε μία από αυτές ή ακόμα αν έχεις απλή περιέργεια, είναι σίγουρα πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζεις ποια περιοχή συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μερίδιο από τον συνολικό τζίρο της αγοράς. Τα δεδομένα στο γράφημα που ακολουθεί αφορούν όλους τους κλάδους και τον τζίρο των περιοχών αυτών συνολικά τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2019.

Πρώτες οι Κυκλάδες λοιπόν ξεκάθαρα συγκεντρώνοντας το 38,8% του συνολικού χρήματος που ξοδεύτηκε στις περιοχές που εξετάζουμε, με την Κρήτη να ακολουθεί με διαφορά πάνω από 10%. Το περίμενες; Έχει πολύ ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς τα ποσοστά αυτά συγκριτικά μεταξύ τους, διαπιστώνοντας για παράδειγμα ότι η Κρήτη συγκεντρώνει περισσότερο ποσοστό του τζίρου από τα Δωδεκάνησα, τις Σποράδες και τη Χαλκιδική μαζί!

Πιο αναλυτικά;

Τα analytics πρέπει να τα μελετάς από όλες τις μεριές και σε όλη τους τη λεπτομέρεια και τότε είναι βέβαιο ότι θα βγάλεις συμπεράσματα που θα αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτεσαι. Πάμε λοιπόν να δούμε μέρα μέρα και σε κάθε μία από τις περιοχές που αναλύουμε, τι συνέβη στον τζίρο τους τον φετινό Μάιο και Ιούνιο.

Δε γίνεται να μην τραβήξει το βλέμμα μας η «κόντρα» ανάμεσα στην Κρήτη και τις Κυκλάδες. Η υπεροχή της Κρήτης είναι εμφανής στην αρχή του Μαΐου όμως κρατάει λίγο. Από τις 11 Μαΐου και μετά, δεν καταφέρνει καμία μέρα μέχρι το τέλος του Ιουνίου να προηγηθεί ξανά των Κυκλάδων! Και κάτι ακόμα. Φαίνεται ότι τις Κυριακές οι επιχειρήσεις κλείνουν στην Κρήτη και σε αυτό να οφείλονται οι έντονες «πτώσεις» που παρατηρούμε στον τζίρο τις ημέρες αυτές. Μήπως αν κάποιος ανοίξει την επιχείρησή του στην Κρήτη την Κυριακή θα είναι μια ευκαιρία να αναπτυχθεί; Ή μήπως οφείλονται στον υψηλό τουρισμό σε σχέση με τους μόνιμους κατοίκους στις Κυκλάδες που κρατά τις επιχειρήσεις ανοιχτές τις Κυριακές;

Σε αυτό το βίντεο συγκεντρώσαμε για σένα παραδείγματα σαν κι αυτό, για το πώς μπορείς να μετατρέψεις τα δεδομένα που βλέπεις στο Cardlink Pulse σε σημαντικές αποφάσεις για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου!

Μάιος vs Ιούνιος   

Βεβαίως και είναι φυσιολογικό τον Ιούνιο να αυξηθεί ο τζίρος στις τουριστικές περιοχές, όπως και συμβαίνει άλλωστε. Όμως άλλο να αυξηθεί λίγο και άλλο να κάνει double score, έτσι δεν είναι; Και βεβαίως άλλα τα συμπεράσματα και τα ερωτήματα που προκύπτουν κάθε φορά.

105,2% και περισσότερο από διπλασιασμός για τον τζίρο στις Σποράδες και μόλις 19% στην Κρήτη, το οποίο οφείλεται σίγουρα στο ότι η Κρήτη έχει μόνιμους κατοίκους ενώ οι Σποράδες όχι. Μήπως όμως οφείλεται και στο γεγονός ότι η Κρήτη έχει μόνιμο τουρισμό σχεδόν όλο τον χρόνο; Η Χαλκιδική και οι Κυκλάδες αύξησαν περισσότερο από 60% τον τζίρο τους τον Ιούνιο και με πολλή αγωνία θα παρακολουθούμε τα δεδομένα τους για να δούμε τι θα συμβεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο!

Οι πελάτες σου σε ποιους άλλους κλάδους ξοδεύουν;

Αφού αναλύσαμε δεδομένα του τζίρου συνολικά για κάθε κλάδο ανά μήνα, πάμε να δούμε τι συμβαίνει σε κάθε κλάδο ανά περιοχή. Τα δεδομένα αφορούν τον τζίρο συνολικά τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2019.

Είναι πολλά τα στοιχεία που προκύπτουν από αυτόν τον πίνακα και ο καθένας μπορεί να αφιερώσει όσο χρόνο θέλει για να τα παρατηρήσει και να βγάλει σημαντικά συμπεράσματα. Εμείς θα σταθούμε σε μερικά δυνατά σημεία:

  • Πού βγαίνει ο κόσμος πιο πολύ;

Στις Κυκλάδες φυσικά με ποσοστό 19% του συνολικού τζίρου τους να ξοδεύεται σε μπαρ και εστιατόρια.

  • Η βενζίνη σε πιο μέρος είναι είδος αναγκαίο;

Εκεί που έχει μεγάλες αποστάσεις όπως είναι αναμενόμενο, στην Κρήτη δηλαδή και όχι στις Κυκλάδες που στα πρατήρια καυσίμων ξοδεύεται μόλις το 1,4% του συνολικού τζίρου της.

  • Τι συμβαίνει στην Χαλκιδική με τον κλάδο των ξενοδοχείων;

Είναι η κορυφαία πηγή εσόδων απ’ ότι φαίνεται από το συντριπτικό 64,6%, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο σε σχέση με όλες τις άλλες περιοχές!

  • Πού μετακινείται ο κόσμος με το δικό του μεταφορικό μέσο;

Στη Χαλκιδική, πού αλλού; Στην οποία απ’ ότι φαίνεται οι επισκέπτες φτάνουν με το δικό τους μεταφορικό μέσο.

  • Για το retail έχουμε κάποιο ενδιαφέρον στοιχείο;

Στα Δωδεκάνησα είναι που συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο ποσοστό του κλάδου, αλλά έχει ενδιαφέρον να προσέξει κανείς ότι οι διαφορές ανάμεσα στις περιοχές συρρικνώνονται  αν μελετήσουμε τον κλάδο των supermarkets & food retail.

Σου φάνηκε ενδιαφέρον;

Αν σου φάνηκε ενδιαφέρον και θέλεις να μάθεις τι θα συμβεί και τους υπόλοιπους μήνες του καλοκαιριού, το Cardlink Pulse θα δουλεύει για σένα και το Σεπτέμβριο θα επανέλθει με το δεύτερο μέρος του άρθρου και τον απολογισμό του καλοκαιριού! Stay tuned!

Αν έχεις επιχείρηση και θέλεις να μπορείς να βλέπεις δεδομένα εξειδικευμένα για τον κλάδο σου, τους πελάτες σου, αλλά και ποια είναι η θέση της δικής σου επιχείρησης σε σχέση με τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, το Cardlink Pulse είναι εδώ για να σε βοηθήσει να βλέπεις όλα αυτά τα στοιχεία σε πραγματικό χρόνο και να παίρνεις τις σωστές αποφάσεις.

Επίλεξε το πλάνο που ταιριάζει στη δική σου επιχείρηση και κάνε τώρα την εγγραφή σου!

*Η Cardlink συγκεντρώνει και επεξεργάζεται στοιχεία που αφορούν συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με κάρτα σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.