Ο επικεφαλής της Cardlink, Γιώργος Δρυμιώτης, μας μιλά για τον τρόπο με τον οποίο αλλάζουν οι οικονομικές μας συναλλαγές με τη βοήθεια των ψηφιακών υπηρεσιών.
Tο λογότυπο της Cardlink το συναντάμε καθημερινά στις πληρωμές μας με κάρτα μέσω POS. Ο διευθύνων σύμβουλος, Γιώργος Δρυμιώτης, μας αποκαλύπτει την εταιρεία πίσω από το brand, τις επερχόμενές της δραστηριότητες, την πορεία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στη χώρα μας αλλά και τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα όλων μας στον συγκεκριμένο τομέα.
– Σε ποιους τομείς διακρίνεται η Cardlink; Υπάρχουν σχέδια για διεύρυνση των υπηρεσιών σας στο άμεσο μέλλον;
Ο βασικός τομέας δραστηριοποίησης της Cardlink είναι η παροχή υποδομών, προκειμένου οι επιχειρήσεις να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές συναλλαγές. Οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται είτε στις τράπεζες (προκειμένου εκείνες να τις διαθέσουν στις επιχειρήσεις), είτε απευθείας στις επιχειρήσεις. Οι χαρακτηριστικότερες τέτοιες υποδομές είναι το δίκτυο τερματικών POS της Cardlink, που αριθμεί περίπου 235.000 συσκευές και επεξεργάζεται πάνω από 400 εκατ. συναλλαγές ετησίως, καθώς και η διαδικτυακή πύλη πληρωμών που είναι διαθέσιμη για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce).
Εχουμε σημαντικά σχέδια για διεύρυνση των υπηρεσιών μας. Βρισκόμαστε σε περίοδο λανσαρίσματος των προϊόντων Cardlink pulse, Cardlink maître και Cardlink retail, τα οποία απευθύνονται στις επιχειρήσεις και έχουν ως σκοπό να τις βοηθήσουν στην προσπάθειά τους να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες προς τους πελάτες τους, ώστε να αναπτυχθούν και να μεγαλώσουν. Επίσης, μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουμε λάβει και την άδεια Ιδρύματος Πληρωμών, ώστε σε συνεργασία με τράπεζες να έχουμε τη δυνατότητα να αναβαθμίσουμε και να βελτιώσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης προς τις επιχειρήσεις, προσφέροντας ένα one stop shop για τις ανάγκες αυτών στις ηλεκτρονικές πληρωμές.
– Πώς θα συνοψίζατε την πορεία των αγορών μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών στη χώρα μας;
Η αγορά έχει αναπτυχθεί με εκρηκτικούς ρυθμούς τα έτη 2016, 2017 και 2018. Πέρυσι πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές αξίας €32 δισ. με κάρτες στην Ελλάδα και για το 2019 προβλέπουμε αύξηση του πλήθους των ηλεκτρονικών συναλλαγών της τάξης του 10%-15%, κάτι που επιβεβαιώνει τη συνεχή αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Με τα στοιχεία αυτά, η Ελλάδα έχει ξεφύγει από τις τελευταίες θέσεις στον πίνακα με στοιχεία χρήσης ηλεκτρονικών συναλλαγών της ΕΕ και έχει πλησιάσει αρκετά τον μέσο όρο.
– Με ποιους τρόπους θα μπορούσε να ενθαρρυνθεί περαιτέρω η αποφυγή χρήσης μετρητών, ακόμη και για μικροσυναλλαγές;
Με βάση τα στοιχεία μας, πάνω από το 34% των συναλλαγών που πραγματοποιούνται είναι κάτω από 10 ευρώ και ο ρυθμός αύξησης των συναλλαγών κάτω των 5 ευρώ είναι μεγαλύτερος από τον μέσο όρο αύξησης των συνολικών συναλλαγών. Είναι γεγονός ότι οι μικροσυναλλαγές αυξάνονται ταχύτατα, κυρίως λόγω της ευκολίας πραγματοποίησής τους μέσω της τεχνολογίας των ανέπαφων συναλλαγών (contactless). Η τοποθέτηση των τερματικών POS σε εμφανές σημείο για τον πελάτη, καθώς και η σύνδεσή τους με τα ταμειακά συστήματα των επιχειρήσεων, μπορούν να αυξήσουν σημαντικά όλες τις συναλλαγές και ειδικά τις μικροσυναλλαγές.
Για τις μεγαλύτερες συναλλαγές ή τις συναλλαγές σε κατηγορίες επιχειρήσεων (ή και ελεύθερους επαγγελματίες), στις οποίες παραδοσιακά χρησιμοποιούνται μετρητά, πιστεύω ότι το πιο ισχυρό κίνητρο είναι η έκπτωση των δαπανών αυτών από τον φόρο (και όχι από το εισόδημα) του καταναλωτή. Είναι νομίζω το πιο ισχυρό κίνητρο για να μειωθούν οι «μαύρες» συναλλαγές. Σε βάθος χρόνου, το μέτρο θα είναι θετικό γιατί θα αυξήσει τα φορολογικά έσοδα και θα διορθώσει στρεβλώσεις που υπάρχουν σήμερα στην κατανομή των φορολογικών βαρών.
– Ποιες τεχνολογίες πιστεύετε ότι μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι καθημερινές οικονομικές μας συναλλαγές μέσα στα επόμενα χρόνια;
Στις συναλλαγές B2C (Business to Consumer), οι ανέπαφες συναλλαγές με κάρτες δείχνουν να είναι ο επικρατέστερος και ευκολότερος τρόπος πραγματοποίησης πληρωμών στον φυσικό κόσμο. Οι συναλλαγές αυτές έχουν αρχίσει να επεκτείνονται και πέρα από τις πλαστικές κάρτες και να ενσωματώνονται σε κινητά τηλέφωνα (μέσω ηλεκτρονικών πορτοφολιών/wallets), αλλά και μηχανισμούς όπως wearables (π.χ. ρολόγια). Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης τα QR codes που έχουν σημαντική χρήση σε άλλες αγορές (π.χ. Ασία) και μπορούν να υλοποιηθούν σχετικά εύκολα.
Στο internet και γενικότερα στις συναλλαγές εξ αποστάσεως, ο μηχανισμός που συνεχώς κερδίζει έδαφος είναι τα λεγόμενα inapp (πληρωμές μέσα στην εφαρμογή) ή hidden payments, με τα οποία ο καταναλωτής επιβεβαιώνει την πληρωμή μέσω ειδικών εφαρμογών ή μηνυμάτων, χωρίς να χρειάζεται ο ίδιος να εισάγει ή να παρουσιάζει τα στοιχεία του μέσου πληρωμής που έχει επιλέξει.
Στις συναλλαγές B2B (Business to Business), ήδη σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιούνται οι εφαρμογές των τραπεζών (web banking/mobile banking) και αναμένεται σημαντική επέκτασή τους καθώς και διασύνδεσή τους με άλλους μηχανισμούς και υπηρεσίες, όπως ηλεκτρονική τιμολόγηση, instant discounting και άμεσος δανεισμός για να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι ανάγκες των επιχειρήσεων.
Βρείτε την συνέντευξη εδώ