“Το micromanagement τέλειωσε. Πρέπει να εμπιστευτούμε τον εργαζόμενο” Αντίγονος Παπαδόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Cardlink, στο CEO Initiative Book
“Συνήθως υπάρχει συγκέντρωση των αποφάσεων στην κορυφή. Είναι θέμα κουλτούρας να λαμβάνονται οι αποφάσεις στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο”.
Η λέξη που επιλέχθηκε ως η λέξη του 2022 από το Collins Dictionary είναι η λέξη «permacrisis» – μια λέξη με ελληνική ρίζα που περιγράφει την αίσθηση τού να ζεις σε περίοδο μόνιμης κρίσης, μια κρίση που έχει τις ρίζες της στην γεωπολιτική αστάθεια, την απειλή του πολέμου, την κοινωνικο-οικονομική κρίση και τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης. Και όλα αυτά μετά από μία περίοδο εκτεταμένης υγειονομικής κρίσης.
Η λέξη αυτή περιγράφει τις δυναμικές που διαμορφώνουν διεθνώς ένα νέο περιβάλλον, στο οποίο οι κρίσεις, μικρότερες ή μεγαλύτερες, παύουν να αποτελούν την εξαίρεση και τείνουν να γίνουν ο κανόνας.
Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, οι επιχειρήσεις στη χώρα μας, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, καλούνται, να αναπτυχθούν, να εξελιχθούν, να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους, αλλά και να αναδειχθούν ως εργοδότης επιλογής. Σε ένα τοπίο αλλαγών και αστάθειας, το χτίσιμο εμπιστοσύνης και η αύξηση της πιστότητας είναι ίσως οι μεγαλύτερες προκλήσεις. Και αυτό είναι κάτι που αφορά τόσο τους εξωτερικούς, όσο και τους εσωτερικούς stakeholders κάθε επιχείρησης.
Στη 18χρονη πορεία μας στην Cardlink ο απόλυτος επιχειρηματικός μας στόχος είναι να απλοποιούμε την καθημερινότητα των επιχειρήσεων, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν σε θέματα ουσίας και στρατηγικής και να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους. Είμαστε σταθερά στο πλευρό τους, ακόμα και στις πιο δύσκολες περιόδους για να σχεδιάσουμε, να δημιουργήσουμε και να προσφέρουμε τις λύσεις και τα εργαλεία που χρειάζονται για να παρέχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους πελάτες τους.
Ως ένας οργανισμός που βασίζει την κουλτούρα του στο agility, που συνεχώς αναζητά τις καλύτερες δυνατές λύσεις για τους πελάτες του, και που προτρέπει τους ανθρώπους του να δοκιμάζουν συνεχώς νέα πράγματα, δεν μπορούμε παρά να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα που έχει φέρει στο προσκήνιο η νέα πραγματικότητα.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αλλάζει τα επιχειρηματικά μοντέλα και τον τρόπο που ζουν και επιθυμούν να εργάζονται οι άνθρωποι. Το υβριδικό μοντέλο ήρθε απότομα, εκ των περιστάσεων, αλλά όλα δείχνουν ότι θα μείνει. Μιλάμε για ένα δυναμικό μοντέλο, που συνεχώς αλλάζει. Και ενώ πολλοί θεωρούν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση των εργαζομένων είναι να διατηρήσουν υψηλά επίπεδα παραγωγικότητας remotely, και να βρουν τρόπους επίτευξης ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής, στην πραγματικότητα η μεγάλη πρόκληση είναι στα χέρια των Διοικήσεων.
Οι διοικητικές ομάδες είχαν μάθει να διοικούν με φυσική παρουσία, ήθελαν και αποζητούσαν την επαφή, ήθελαν να βλέπουν ανθρώπους στα γραφεία τους. Τώρα πρέπει όλοι να μάθουμε να διοικούμε από απόσταση. Δεν είναι κάτι απλό, μιλάμε για μεγάλη αλλαγή συμπεριφοράς, αλλά οφείλουμε να μάθουμε από τις αστοχίες μας και να αναζητήσουμε τρόπους να γίνουμε καλύτεροι στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης.
Στο υβριδικό μοντέλο εργασίας δεν υπάρχει χώρος για micromanagement – βασικά το micromanagement ως έννοια έχει τελειώσει στη σύγχρονη εποχή. Πλέον πρέπει να εμπιστευτούμε τον εργαζόμενο, και να αναδείξουμε τον άνθρωπο ως βασικό σημείο αναφοράς.
Η τεχνολογία σε αυτή την περίοδο μετάβασης είναι στο πλευρό μας. Έχουμε στη διάθεσή μας πλατφόρμες, αλλά και τα εργαλεία που χρειαζόμαστε, οπότε πρέπει να εστιάσουμε στην αλληλεπίδραση με τον άνθρωπο και να χτίσουμε εμπιστοσύνη.
Η εμπιστοσύνη στο εργασιακό περιβάλλον συνδέεται άμεσα και με το θέμα λήψης των αποφάσεων, που αναδεικνύεται σε πολύ σημαντικό παράγοντα στον agile τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Η ταχύτητα είναι αυτό που λέμε “the name of the game”. Στο παρελθόν -όχι το πολύ μακρινό- τα επιχειρηματικά μοντέλα ήταν απολύτως συγκεντρωτικά. Αυτό οδηγεί στο να μην έχουν την απόλυτη ευθύνη οι ομάδες. Ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι χάνουν το κίνητρο και την ενδυνάμωση που χρειάζονται, και παράλληλα νιώθουν ότι δεν εξελίσσονται. Σε μια κουλτούρα προσαρμοστικότητας και agility είναι σημαντικό να λαμβάνονται οι αποφάσεις στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο.
Για εμάς στην Cardlink οι άνθρωποί μας είναι η δύναμή μας! Επενδύουμε στην ανάπτυξη και την εξέλιξή τους με την ίδια ενέργεια που επενδύουμε στην καινοτομία, και την ουσιαστική υποστήριξη των πελατών μας. H κουλτούρα της προσαρμοστικότητας, που χτίζεται μέσα από ευελιξία και ανθεκτικότητα, είναι το όχημά μας για να εξελιχθούμε μέσα σε μία νέα πραγματικότητα και ένα τοπίο συνεχόμενων μεταβολών.