fbpx
Ρωτήστε μας
Πίσω Συναλλαγές με το Cardlink POS & Οδηγοί Χρήσης

Πώς να εξασφαλίσω ότι μία συναλλαγή με κάρτα είναι ασφαλής; (Οδηγίες για ασφαλείς συναλλαγές)

Οδηγίες για ασφαλείς συναλλαγές με POS

Ακολουθήστε μερικές απλές συμβουλές και προστατέψτε τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω POS.

Κατεβάστε εδώ το σχετικό PDF.

  1. Χρησιμοποιήστε την κάρτα του πελάτη σας μία (1) φορά για κάθε συναλλαγή, ανεξάρτητα από τον αριθμό και την αξία των αγοραζόμενων αγαθών ή των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  2. Μη «σπάτε» τη συναλλαγή σε επιμέρους συναλλαγές. Η έγκριση της συναλλαγής από την εκδότρια τράπεζα αφορά την πιστοληπτική ικανότητα του κατόχου της κάρτας και δεν εξασφαλίζει τη νομιμότητα της συναλλαγής.
  3. Δώστε τη δυνατότητα στον κάτοχο της κάρτας να καταχωρήσει τον κωδικό αριθμό PIN με ασφάλεια και χωρίς να γίνεται αντιληπτός από τρίτους, εφόσον για την ολοκλήρωση της συναλλαγής απαιτείται η εισαγωγή του.
  4. Μην αποδέχεστε εξουσιοδοτήσεις ή αντίγραφα ταυτότητας που προσκομίζουν τρίτα πρόσωπα για να κάνουν συναλλαγές με κάρτες που δεν τους ανήκουν.
  5. Αποφύγετε τις συναλλαγές από απόσταση. Οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται από απόσταση με τη χρήση ανοιχτής πληκτρολόγησης ενέχουν σημαντικό ρίσκο, το οποίο αναλαμβάνει η εκάστοτε επιχείρηση υπογράφοντας τους σχετικούς όρους της Worldline Greece ή του εκάστοτε παρόχου. Το ρίσκο απορρέει από το γεγονός ότι για τις συγκεκριμένες συναλλαγές δεν μπορεί να αποδειχθεί η συναίνεση του πραγματικού κατόχου της κάρτας, όπως συμβαίνει για τις συναλλαγές που γίνονται με την παρουσία του (χρήση PIN, υπογραφή στο απόκομμα της συναλλαγής) και βαραίνει την επιχείρηση σε περίπτωση αμφισβήτησης.
  6. Προβείτε σε μερική ή ολική ακύρωση μιας συναλλαγής λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
    • Μην επιστρέφετε το ποσό σε άλλη κάρτα, παρά μόνο σε αυτήν που χρεώσατε αρχικά.
    • Μην αποδίδετε μετρητά στον πελάτη.
    • Διατηρείται σε καλή κατάσταση την απόδειξη που παράγεται από το τερματικό POS καθώς και τα σχετικά με τη συναλλαγή δικαιολογητικά, για τουλάχιστον 13 μήνες.
    • Αποστέλλετε άμεσα τα δικαιολογητικά της συναλλαγής στη Worldline Greece ή στον πάροχο σας, όταν σας ζητηθούν.
  7. Λάβετε υπόψη ότι κατά τη χρήση των λειτουργιών προέγκρισης και ολοκλήρωσης συναλλαγής, ισχύουν τα εξής:
    • Η προέγκριση της συναλλαγής έχει ισχύ έως 30 ημέρες. Δεν θα πρέπει να έχει μεσολαβήσει διάστημα μεγαλύτερο των 30 ημερών, μεταξύ της προέγκρισης και της ολοκλήρωσης της συναλλαγής. Αν παρέλθει το διάστημα των 30 ημερών θα πρέπει να ζητήσετε νέα προέγκριση.
    • Η προέγκριση μιας συναλλαγής και η ολοκλήρωση της θα πρέπει να φέρουν τον ίδιο κωδικό έγκρισης και δε θα πρέπει να έχει μεσολαβήσει διάστημα μεγαλύτερο των 30 ημερών μεταξύ αυτών.
    • Το ποσό της συναλλαγής κατά την ολοκλήρωση θα πρέπει να είναι μικρότερο ή ίσο με το αρχικό ποσό της προέγκρισης.
    • Η προέγκριση της συναλλαγής και η ολοκλήρωσή της θα πρέπει να πραγματοποιούνται στο ίδιο τερματικό, διαφορετικά δεν μπορούν να τακτοποιηθούν λογιστικά από την εκδότρια Τράπεζα.
  8. Μη διατηρείτε αρχείο με τα στοιχεία καρτών των πελατών σας, για λόγους ασφαλείας. Ενημερωθείτε και εφόσον χρειάζεται, πιστοποιήστε την επιχείρησή σας βάσει του προτύπου ασφαλείας PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standards), το οποίο έχει δημιουργηθεί από τους Διεθνείς Οργανισμούς Καρτών (π.χ. Visa, Mastercard). Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον διαδικτυακό τόπο pcisecuritystandards.org.
  9. Λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των δεδομένων των πελατών στα ηλεκτρονικά συστήματά της επιχείρησής σας (π.χ. passwords, firewalls, ελεγχόμενη πρόσβαση του προσωπικού).
  10. Φροντίστε κάθε τερματικό POS της επιχείρησής σας κατά τις νυχτερινές ώρες να διατηρείται ενεργοποιημένο, συνδεδεμένο στη παροχή ρεύματος καθώς και στο τηλεφωνικό δίκτυο ή στο router της επιχείρησής σας, εάν είναι ενσύρματο, είτε στο wi-fi ή στο 4G εάν είναι ασύρματο, ώστε να είναι πάντα αναβαθμισμένο με κάθε καινούριο διαθέσιμο λογισμικό. Εάν διαθέτετε τείχος προστασίας (firewall), τότε για τη σωστή λειτουργία κάθε τερματικού απευθυνθείτε στην τεχνική εταιρεία που σας παρέχει υπηρεσίες δικτύου, προκειμένου να εξαιρέσουν την IP ή το URL που αφορά την αναβάθμιση από το τείχος προστασίας (firewall). Μπορείτε να πληροφορηθείτε για την IP ή το URL που αφορά την αναβάθμιση καλώντας το Worldline Help Desk στο 210.63.03.050 ή στο Cardlink Help Desk στο 210.63.03.000 ή στη γραμμή εξυπηρέτησης του παρόχου σας.
  11. Για ακόμα πιο αναβαθμισμένη ασφάλεια στις συναλλαγές, αν διαθέτετε Cardlink ή Worldline Android POS, σας προτρέπουμε να κλειδώσετε λειτουργικότητες που δεν χρησιμοποιείτε ή θέλετε να διασφαλίσετε ότι έχει πρόσβαση μόνο εξουσιοδοτημένο άτομο της επιχείρησής σας, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα Επιστροφής ποσού (Refund). Tο κλείδωμα γίνεται από τις «Ρυθμίσεις» στην εφαρμογή και η «Επιστροφή ποσού» μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί με τη χρήση PIN που εσείς έχετε ορίσει, στην ενότητα «Άλλες συναλλαγές».

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή όταν ο πελάτης:

  1. Ζήτα το «σπάσιμο» μιας συναλλαγής σε ανέπαφες συναλλαγές μικρότερης αξίας, για τις οποίες δεν ζητείται η καταχώρηση του PIN.
  2. Κάνει αγορές υψηλής αξίας χρησιμοποιώντας κάρτες με διαφορετικά ονόματα.
  3. Δοκιμάζει επανειλημμένα νέες κάρτες, ενώ έχει προηγηθεί απόρριψη συναλλαγής στις κάρτες που χρησιμοποιήθηκαν.
  4. Προσπαθεί να σας αποσπάσει την προσοχή ώστε να διεκπεραιώσετε τη συναλλαγή χωρίς τον απαιτούμενο έλεγχο.
  5. Προσπαθεί να επισπεύσει την αγορά πριν το κλείσιμο του καταστήματος.
  6. Αγοράζει πολλά ογκώδη προϊόντα μεγάλης αξίας και τα παραλαμβάνει ο ίδιος επιτόπου.
  7. Κάνει μαζικές αγορές προϊόντων που δεν δικαιολογούνται από την ιδιότητα του.
  8. Αγοράζει εμπορεύματα «βιαστικά».
  9. Κάνει πολλές αγορές χωρίς να εξετάζει το μέγεθος, την ποιότητα, το χρώμα ή την τιμή του προϊόντος.
  10. Εμφανίζει άλλη ύποπτη συμπεριφορά.

Κατεβάστε εδώ το σχετικό PDF.

Το newsletter μας

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να είσαστε πάντα ενημερωμένοι!

  • Σημαντικές πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας
  • Χρήσιμες συμβουλές
  • Νέα, έρευνες και insights απο όλους τους κλάδους
  • Ειδικές προσφορές και εκπτώσεις