fbpx
Ρωτήστε μας
Πίσω

Cardlink Black Friday Report 2023: Τι αγόρασαν οι καταναλωτές στην Ελλάδα

Η Black Friday 2023 ολοκληρώθηκε και όπως κάθε χρόνο ετοιμάσαμε το Cardlink Black Friday Report 2023, μετά από λεπτομερή ανάλυση των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν με κάρτα σε συνεργαζόμενες με την Cardlink επιχειρήσεις.

Συγκεντρώσαμε λοιπόν και σας παρουσιάζουμε τα πιο ενδιαφέροντα δεδομένα για τη φετινή κίνηση της αγοράς, τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και στο e-commerce: έσπασε φέτος κάθε προηγούμενο ρεκόρ πωλήσεων όπως αναμενόταν ή περιορίστηκαν τα νούμερα σε χαμηλές πτήσεις; Ποιοι κλάδοι ξεχώρισαν σε τζίρο και μέσο ποσό συναλλαγής; Τι ώρα έγιναν οι περισσότερες συναλλαγές;

Black Friday 2023 vs 2022

Με ανυπομονησία περίμεναν και φέτος οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές την Black Friday, η οποία δεν περιορίζεται πια στην τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, αλλά έχει κερδίσει έδαφος για τα καλά, διαρκώντας πια σχεδόν έναν μήνα και έχοντας επεκταθεί σε πολλούς επιπλέον κλάδους εκτός του Retail.

  • Η γενική εικόνα είναι ότι τη φετινή Black Friday (24/11) διενεργήθηκε περίπου ο ίδιος αριθμός συναλλαγών σε σχέση με την περσινή (25/11), με μια μεταβολή < 1%.
  • Μελετώντας ολόκληρη την εβδομάδα της Black Friday (20-26/11) παρατηρούμε αύξηση 17% στον συνολικό τζίρο των επιχειρήσεων, παρόλο που το πλήθος των συναλλαγών μειώθηκε κατά 1% σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες εβδομάδες του Νοεμβρίου.

Black Friday top συναλλαγές ανά λεπτό

Αν θυμάστε το περσινό… Black Saturday, φέτος επανερχόμαστε σε πιο αναμενόμενα αποτελέσματα:

  • Οι περισσότερες συναλλαγές σε 1 λεπτό έγιναν την Παρασκευή 24/11 (Black Friday) στις 17:20, με 5.450 συναλλαγές (POS & e-commerce).
  • Γενικά, οι περισσότερες συναλλαγές σε POS την εβδομάδα της Black Friday έγιναν το διάστημα 12:00 – 13:00, ενώ για στις e-commerce επιχειρήσεις έγιναν 11:00 – 12:00.

 

Κορυφαίοι κλάδοι σε ποσοστιαία αύξηση τζίρου την Black Friday

Κορυφαίος κλάδος σε ποσοστιαία αύξηση τζίρου για συναλλαγές σε POS την Black Friday (24/11) σε σχέση με τον Μ.Ο. των τριών προηγούμενων Παρασκευών ήταν τα καταστήματα οικιακών συσκευών με +242%, ένας κλάδος που κάθε χρόνο προσελκύει τους καταναλωτές με δελεαστικές προσφορές. Υπερτριπλασιασμό στον τζίρο τους όμως είδαν και τα σούπερμαρκετ (+208%), μια νέα είσοδος στο top5 των κορυφαίων σε τζίρο κλάδων και ένας κλάδος που δε μας είχε απασχολήσει ως τώρα την Black Friday. Θα τον παρακολουθήσουμε με ενδιαφέρον, μιας και φαίνεται ότι έχει μεγάλη δυναμική. Ακολουθούν τα καλλυντικά (+182%), τα έπιπλα (+123%) που επίσης πρώτη φορά συναντάμε στις πρώτες θέσεις και η ανδρική ένδυση (+92%).

Κορυφαίοι κλάδοι σε μέσο ποσό συναλλαγής την Black Friday

Με μεγάλο ενδιαφέρον παρατηρούμε τα καταστήματα με έπιπλα στην πρώτη θέση του top 5 των κλάδων με το μεγαλύτερο μέσο ποσό συναλλαγής σε POS (€195) και τα κοσμήματα στη 2η θέση (€194). Ακολουθούν τα καταστήματα ηλεκτρικών συσκευών (€111), η ανδρική ένδυση (€103) και η εστίαση (€69), αφού οι καταναλωτές φαίνεται ότι είχαν διάθεση να μεταφέρουν την εορταστική διάθεση και να ξοδέψουν περισσότερα και στα καφέ, στα εστιατόρια και στα μπαρ.

Η Black Friday στο e-commerce

Πάμε δούμε πώς κινήθηκαν οι online πωλήσεις και τους κορυφαίους κλάδους σε ποσοστιαία αύξηση του τζίρου την εβδομάδα της Black Friday σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες εβδομάδες του Νοεμβρίου.

  • Φαίνεται ότι πολλοί καταναλωτές περίμεναν την Black Friday για να αγοράσουν ηλεκτρολογικό εξοπλισμό, όπως λάμπες και καλώδια ή ενδεχομένως Χριστουγεννιάτικα λαμπάκια, με τον κλάδο να αυξάνει τον τζίρο του κατά +255% την εβδομάδα της Black Friday. Εντυπωσιακό! Επίσης, βλέπουμε ότι οι γυναίκες προτίμησαν να κάνουν τα ψώνια τους online, φέρνοντας τη γυναικεία ένδυση στη 2η θέση (+174%) και τα e-shops με γυναικεία και αντρική ένδυση στην 3η θέση (+150%). Οικιακές ηλεκτρονικές συσκευές βλέπουμε ότι επέλεξαν να αγοράσουν και online οι καταναλωτές, καθώς και παπούτσια, με την υπόδηση στην 5η θέση και αύξηση τζίρου +90%.
  • Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Cyber Monday (27/11) έφερε αυξημένο τζίρο στο e-commerce συνολικά κατά 51% σε σχέση με τον M.O. των 3 προηγούμενων Δευτέρων του Νοεμβρίου, ενώ ήταν η δεύτερη υψηλότερη μέρα σε αριθμό συναλλαγών e-commerce για τον Νοέμβριο, μετά την Black Friday.

 

Ολοκληρώνοντας με τα highlights της φετινής χρονιάς, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλες τις επιχειρήσεις για την εμπιστοσύνη τους στην Cardlink για τις συναλλαγές στα καταστήματα τους, θα είμαστε στο πλευρό τους πάντα με σκοπό να μετατρέπουμε μαζί κάθε μεγάλη πρόκληση, σε μεγάλη επιτυχία. Σημειώστε τα ημερολόγιά σας, η Black Friday 2024 έρχεται στις 29 Νοεμβρίου 2024!

  • Η Cardlink συγκεντρώνει και επεξεργάζεται στοιχεία που αφορούν συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με κάρτα σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να δημοσιεύσετε ελεύθερα τα παραπάνω δεδομένα και γραφήματα της Cardlink, με αναφορά στην πηγή και τον σύνδεσμο cardlink.gr/blackfriday
Το newsletter μας

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να είσαστε πάντα ενημερωμένοι!

  • Σημαντικές πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας
  • Χρήσιμες συμβουλές
  • Νέα, έρευνες και insights απο όλους τους κλάδους
  • Ειδικές προσφορές και εκπτώσεις