Είστε έτοιμοι για την Black Friday 2023; 10 μυστικά που θα απογειώσουν τις πωλήσεις σας
Είστε έτοιμοι για την Black Friday 2023;
10 μυστικά που θα απογειώσουν τις πωλήσεις σας
Και αυτή την Black Friday θα είμαστε στο πλευρό κάθε επιχειρηματία με σκοπό να μετατρέψουμε μαζί τη μεγάλη πρόκληση της χρονιάς, σε μεγάλη επιτυχία.
Μπορεί να βρισκόμαστε για τα καλά στο φθινόπωρο, όμως το «θερμόμετρο» στον κόσμο του Retail ανεβαίνει ήδη επικίνδυνα εν όψει του πολυ-αναμενόμενου αγοραστικού event: της Black Friday!
Τα τελευταία χρόνια η Black Friday έχει κερδίσει έδαφος και στη δική μας χώρα μετατρέποντας την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου στην απόλυτη γιορτή του shopping, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις. Η ημέρα με τις πιο δελεαστικές προσφορές όλης της χρονιάς ωστόσο, πέρα από μεγάλη ευκαιρία αποτελεί και τεράστια πρόκληση. Το κλειδί βρίσκεται στη σωστή προετοιμασία, γι’ αυτό μοιραζόμαστε μαζί σας 10 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να σπάσετε το προσωπικό σας ρεκόρ πωλήσεων και να προσφέρετε μια εξαιρετική εμπειρία στους πελάτες σας.
#1 Προετοιμαστείτε από νωρίς
Με τον Οκτώβρη να μην έχει φτάσει καν στο τέλος του, ίσως νιώθετε πως είναι ακόμα νωρίς, όμως καλό θα είναι να προγραμματίσετε από τώρα τις προσφορές και τις στρατηγικές προώθησής σας ώστε να είστε πανέτοιμοι για την αυξημένη κίνηση. Σημαντικό είναι επίσης, να ενημερώσετε τους πελάτες σας από νωρίς για τις προσφορές της Black Friday, ώστε να έχουν χρόνο να αποφασίσουν για τις αγορές τους. Επικοινωνήστε μαζί τους μέσα από sms, προωθητικά μηνύματα, μέσω viber αλλά και newsletter. Φροντίστε ωστόσο πάντα να έχετε τη συναίνεσή τους για την αποστολή προωθητικού υλικού και αποφύγετε να τους «σπαμάρετε» με πολλά μηνύματα.
#2 Black Friday στα μέτρα σας
Η επιχείρησή σας είναι μοναδική, έχει διαφορετικές ανάγκες και όλα αυτά που βλέπετε να συμβαίνουν την Black Friday μπορεί να μην της ταιριάζουν. Επιλέξτε μια στρατηγική που ανταποκρίνεται στους στόχους, το μέγεθος και τις ανάγκες σας, ανάμεσα σε εκπτώσεις, προσφορές τύπου 1+1 δώρο, δωρεάν μεταφορικά κ.ά.
#3 Αναβαθμίστε το POS σας
Η ώρα της συναλλαγής είναι πολύ σημαντική για την εξυπηρέτηση των πελατών σας και τo POS το απόλυτο εργαλείο και ο πιο πολύτιμος σύμμαχός σας. Γι’ αυτό βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Για όλες τις αναβαθμίσεις των Cardlink POS, φροντίζουμε εμείς! Εσείς απλώς εξασφαλίστε ότι το POS σας παραμένει ενεργοποιημένο, φορτισμένο και συνδεδεμένο σε Wi-Fi ή Ethernet κατά τις νυχτερινές ώρες, ώστε να κατεβάσει το καινούργιο διαθέσιμο λογισμικό.
#4 Αναλύστε δεδομένα από προηγούμενες Black Friday
Αναζητήστε τα στοιχεία των περασμένων ετών, αξιολογήστε τα και φροντίστε να τα αξιοποιήσετε και στη φετινή στρατηγική σας. Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για να το κάνετε αυτό είναι η δωρεάν ψηφιακή πλατφόρμα Cardlink apollo, στην οποία μπορείτε εύκολα και γρήγορα να κάνετε μία ανασκόπηση με χρήσιμα insights, reports και αναλυτικές πληροφορίες των συναλλαγών σας από προηγούμενες χρονιές.
#5 Ενισχύστε το e-shop σας
Αν διαθέτετε e-shop, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνετε μικρές βελτιώσεις που θα αναβαθμίσουν την εμπειρία του χρήστη και θα μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις σας καθημερινά, αλλά και στην Black Friday.
Διασφαλίστε ότι η ιστοσελίδα σας είναι γρήγορη, φιλική για τον χρήστη και ικανή να διαχειριστεί τον αυξημένο όγκο συναλλαγών. Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα μπορείτε να δημιουργήσετε μία ειδική landing page για τη Black Friday με τα προϊόντα που είναι σε προσφορά. Ακόμα κι αν δεν έχετε όμως e-shop μπορείτε να το δημιουργήσετε μόνοι σας, εύκολα και γρήγορα, μέσω του Cardlink e-grow. Σε περίπτωση που θέλετε απλώς να κάνετε πωλήσεις τηλεφωνικά ή μέσω των Social media, χωρίς e-shop, κι αυτό γίνεται απλώς με την αποστολή ενός link στο e-mail του πελάτη σας μέσω των Payment links της Cardlink.
#6 Βελτιώστε την εξυπηρέτηση πελατών
«Οπλιστείτε» με χαμόγελο και ευχάριστη διάθεση. Επίσης, η αυξημένη κίνηση στην επιχείρησή σας αναμένεται να φέρει και μεγαλύτερο αριθμό ερωτημάτων από πελάτες. Χρήσιμο είναι, γι’ αυτό τον λόγο, να δημιουργήσετε ένα τμήμα με τις πιο Συχνές Ερωτήσεις το οποίο θα είναι τόσο διαθέσιμο στο site σας όσο και στους εργαζομένους σας, ώστε να το μελετήσουν και να είναι προετοιμασμένοι για την κίνηση της μεγάλης ημέρας.
#7 Μην ξεχνάτε το last mile
Μπορεί η Black Friday να είναι μία από τις πιο απαιτητικές ημέρες για κάθε επιχείρηση ωστόσο σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θυμάστε πως το ταξίδι του πελάτη πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντικό και «χτίζει» τη φήμη της επιχείρησής σας. Γι’ αυτό δώστε βαρύτητα και στο last mile. Αξιολογήστε έγκαιρα τις μεθόδους παράδοσης των προϊόντων σας και κάντε τις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να διασφαλίσετε ότι θα είστε συνεπείς με τους χρόνους παράδοσης. Οι πελάτες αξιολογούν τη συνολική εμπειρία μέχρι και την παραλαβή.
#8 Προστατευτείτε από απάτες
Για την προστασία της επιχείρησης, αλλά και τον πελατών σας, είναι σημαντικό να έχετε διαρκώς τα μάτια σας ανοιχτά για απάτες, ώστε να είστε ασφαλείς στον online κόσμο. Προσέξτε το fishing, θωρακίστε το website σας ώστε να είναι ασφαλές και όσον αφορά τις ηλεκτρονικές πληρωμές διασφαλίστε, όπως είπαμε και παραπάνω, ότι τα POS σας είναι ενημερωμένα στην τρέχουσα έκδοση λογισμικού. Φυσικά, η Cardlink μπορεί να εγγυηθεί ότι τα POS της και η online πλατφόρμα πληρωμών διαθέτουν όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας και βρίσκονται σε πλήρη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα για την προστασία των πληρωμών εξαλείφοντας κάθε πιθανό ρίσκο.
#9 Προσφέρετε πολλές επιλογές πληρωμών
Φανταστείτε πως ο πιθανός πελάτης έχει φτάσει στο τελευταίο στάδιο της αγοράς του και, ξαφνικά, φεύγει. Τι μπορεί να πηγαίνει στραβά; Ίσως τον απέτρεψαν οι λιγοστές επιλογές πληρωμής. Καλό θα είναι να προσφέρετε ποικιλία επιλογών για να ικανοποιήσετε τις διαφορετικές προτιμήσεις των πελατών σας. Αν, δε, διαθέτετε παλιάς τεχνολογίας POS, σίγουρα είναι μια ευκαιρία να αναβαθμίσετε την επιχείρησή σας με ένα σύγχρονο Cardlink Android POS, ώστε να διενεργείτε συναλλαγές με ακόμα υψηλότερη ταχύτητα, μέγιστη ασφάλεια και με κάθε τρόπο πληρωμής που επιλέγουν οι πελάτες σας, είτε πρόκειται για εισαγωγή κάρτας, είτε ανέπαφα, είτε με το κινητό, wallet ή smartwatch. Σκεφτείτε επίσης μήπως χρειάζεστε ένα επιπλέον POS για να διαχειριστείτε την αυξημένη κίνηση, όπως για παράδειγμα ένα ασύρματο ή ένα mini που θα σας λύσει τα χέρια και θα διευκολύνει τις συναλλαγές.
#10 Κάντε τον απολογισμό σας
Ο έξυπνος επιχειρηματίας ξεκινά να σχεδιάζει από το τέλος κιόλας της Black Friday, την επόμενη. Είναι σημαντικό λοιπόν να δείτε το απόθεμά σας και να αξιολογήσετε τι πήγε καλά και τι θα μπορούσατε να κάνετε καλύτερα. Τα δεδομένα που θα συλλέξετε θα είναι πολύτιμα, όχι μονάχα για την επόμενη Black Friday, αλλά και για τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο που σύντομα ξεκινά.
Γνωρίζατε ότι…
Τώρα που γνωρίζετε όλους τους τρόπους για να είστε πιο προετοιμασμένοι από ποτέ αυτή τη Black Friday, ώρα για λίγη ψυχαγωγία. Γνωρίζατε πως ο θεσμός της Black Friday ξεκίνησε από την Αμερική κάπου στον 19ο αιώνα; Από τότε, η ημέρα μετά το «Thanksgiving» που λαμβάνει πάντα χώρα την τελευταία Πέμπτη του Νοεμβρίου, η Black Friday, ήταν ημέρα γιορτής γιατί σηματοδοτούσε την πρώτη ημέρα των προσφορών εν όψει της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Μάλιστα σε πολλές πόλεις οι εορτασμοί ολοκληρώνονταν με παρελάσεις στο τέλος των οποίων εμφανιζόταν ο… Άι Βασίλης!
Όσο για το παράξενο όνομά της; Λέγεται πως επικράτησε επειδή εκείνη την εποχή, στα λογιστικά βιβλία, ο αρνητικός ισολογισμός σημειωνόταν με κόκκινο μελάνι ενώ ο θετικός, με μαύρο. Κι επειδή η αρχή των εκπτώσεων δεν μπορούσε παρά να είναι ημέρα μεγάλου κέρδους για τους καταστηματάρχες, ονομάστηκε «Μαύρη Παρασκευή».
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα την Black Friday;
Στην Ελλάδα το αμερικάνικο αυτό έθιμο πρωτοεμφανίστηκε το 2015 και γρήγορα εξαπλώθηκε σε κάθε είδος καταστήματος και επιχείρησης. Μάλιστα πέρυσι, η ετήσια έρευνα της Cardlink για τη Black Friday αποκάλυψε πως ο αριθμός των πωλήσεων εκείνη την ημέρα ήταν αυξημένος, σε ορισμένους κλάδους, από 100% έως 140%! Οι, δε, top 5 αγαπημένες κατηγορίες των καταναλωτών για τις αγορές της Black Friday αφορούσαν: προϊόντα ένδυσης, οικιακές συσκευές, καλλυντικά, ηλεκτρονικά είδη/κινητά και παιχνίδια. Και τα νούμερα στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν εξίσου εντυπωσιακά με τις πωλήσεις να αυξάνονται, στις top κατηγορίες, μέχρι και 130%. Δείτε όλα τα περσινά insights της αγοράς εδώ.
Μείνετε συντονισμένοι γιατί και φέτος μετά το τέλος της μεγάλης γιορτής του Retail, η Cardlink θα αναλύσει τα δεδομένα και θα δημοσιεύσει τα insights της και για τη φετινή κίνηση της αγοράς.
Η Black Friday 2023 αναμένεται να σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ πωλήσεων. Γι’ αυτό φροντίστε να προετοιμαστείτε έγκαιρα! Εμείς θα είμαστε δίπλα σας, σε κάθε στάδιο της προετοιμασίας για να σας βοηθήσουμε.
Καλή επιτυχία και καλές πωλήσεις!