Γιατί εάν είστε επιχειρηματίας οφείλετε να ξέρετε για τα Big Data
Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που λέξεις όπως Big Data, Smart Data και Analytics μπήκαν στο λεξιλόγιό μας. Δεδομένου ότι στον επιχειρηματικό κόσμο θα τις χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερο, καλό είναι να ξέρουμε όχι μόνο τι σημαίνουν ως λέξεις, αλλά τι σημαίνουν και για εσένα ως επιχειρηματία.
Big Data
Big Data ονομάζονται τα “Μεγάλα”, με την έννοια του ‘πολλά’, “Δεδομένα”. Για τα Μεγάλα Δεδομένα ακούμε ή διαβάζουμε όλο και συχνότερα. Στην πραγματικότητα όμως υπάρχουν από τη δεκαετία του 1960, όταν δηλαδή ο κόσμος του ίντερνετ ξεκίνησε να φτιάχνεται και να δημιουργούνται τα πρώτα κέντρα δεδομένων και να αναπτύσσονται διάφορες βάσεις δεδομένων.
Πριν από 25 χρόνια, τα δεδομένα αυξάνονταν με ρυθμό 100GB την ημέρα. Πλέον, αυξάνονται με ρυθμό 50.000GB (50TB) το δευτερόλεπτο.
Αυτήν τη στιγμή, κάθε 1 λεπτό στέλνονται 187 εκατομμύρια emails, 18 εκατομμύρια μηνύματα, 2,4 εκατομμύρια snaps, γίνονται 3,7 εκατομμύρια αναζητήσεις στο Google και πραγματοποιούνται 973.000 logins στο Facebook.
Κάθε μέρα που περνάει, τα δεδομένα είναι όχι μόνο περισσότερα από την προηγούμενη, αλλά αυξάνονται και με μεγαλύτερο ρυθμό.
Τι είναι όμως πραγματικά τα Big Data;
Κατ’ αρχήν δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο νούμερο πάνω από το οποίο τα δεδομένα χαρακτηρίζονται ως “μεγάλα”.
Τα Big Data είναι σύνολα δεδομένων που είναι τόσο μεγάλα ή τόσο πολύπλοκα που δεν μπορούν να επεξεργαστούν με παραδοσιακές μεθόδους. Οι προκλήσεις σε αυτά τα σύνολα δεδομένων περιλαμβάνουν τη δυσκολία συλλογής δεδομένων, την αποθήκευση δεδομένων, την ανάλυση δεδομένων, την αναζήτηση, την κοινή χρήση, τη μεταφορά, την απεικόνιση, την ιδιωτικότητα των πληροφοριών και τις πηγές δεδομένων.
Αρxικά τα Big Data σχετίστηκαν με τρεις βασικές έννοιες, τον Όγκο, την Ταχύτητα και την Ποικιλία.
Όγκος: Οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί συλλέγουν τα δεδομένα τους από ένα σύνολο διαφορετικών πηγών, συμπεριλαμβανομένων επιχειρηματικών συναλλαγών, κοινωνικών μέσων και άλλων πληροφοριών παρμένων από αισθητήρες ή από δεδομένα που προέρχονται από την επικοινωνία του τύπου “μηχάνημα-προς-μηχάνημα” (M2M). Στο πρόσφατο παρελθόν η αποθήκευση μεγάλου όγκου δεδομένων αποτελούσε πρόβλημα, αλλά η τεχνολογία και η καινοτομία εξυπηρετούν πλέον επιτυχώς αυτήν την ανάγκη.
Ταχύτητα: Ο ρυθμός με τον οποίο παράγονται, αποθηκεύονται και επεξεργάζονται τα δεδομένα. Τα δεδομένα ρέουν με μεγάλη ταχύτητα και πρέπει να αντιμετωπίζονται έγκαιρα. Οι ετικέτες RFID, τα POS των εμπορικών καταστημάτων, οι αισθητήρες και οι “έξυπνοι” μετρητές μπορούν να αντιμετωπίσουν έναν χείμαρρο δεδομένων σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.
Ποικιλία: Τα δεδομένα δεν είναι μόνο αριθμοί και λέξεις. Υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί τύποι δεδομένων, όπως δομημένα, αριθμητικά δεδομένα σε παραδοσιακές βάσεις δεδομένων και μη δομημένα έγγραφα κειμένου. Τέτοια είναι τα emails, διάφορα μέσα όπως το βίντεο ή ο ήχος, μέχρι και δεδομένα παρμένα από εθνικά κτηματολόγια ή διάφορες οικονομικές συναλλαγές, όπως πιστωτικές κάρτες ή δάνεια.
Η σημασία των Big Data
Η μεγάλη σημασία των Big Data δεν έχει τόσο να κάνει με το πόσα δεδομένα έχεις, αλλά τι κάνεις με αυτά. Να μπορείς δηλαδή να πάρεις δεδομένα από οποιαδήποτε πηγή, να τα αναλύσεις και να βρεις τις απαντήσεις που ψάχνεις που θα σου επιτρέψουν:
- Τη μείωση του κόστους
- Τη μείωση του χρόνου
- Την ανάπτυξη νέων προϊόντων
- Τη βελτιστοποίηση προσφορών
- Την έξυπνη λήψη αποφάσεων
Ο συνδυασμός των Big Data με Analytics μπορούν να σου δώσουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσεις εργασίες που σχετίζονται με την επιχείρησή σου, όπως:
- Τον προσδιορισμό σε πραγματικό χρόνο των βασικών αιτιών που είναι υπεύθυνα για ελαττώματα, προβλήματα και αποτυχίες.
- Τη δημιουργία ειδικών εμπορικών πολιτικών στο σημείο πώλησης με βάση τις αγοραστικές συνήθειες του πελάτη.
- Την επανατοποθέτηση ολόκληρων χαρτοφυλακίων υψηλού ρίσκου σε λίγα λεπτά.
- Την ανίχνευση αθέμιτων συμπεριφορών που θέλουν να βλάψουν την επιχείρησή σου.
Από Big Data σε Smart Data
Καθώς αυξάνεται ο όγκος των δεδομένων, μειώνεται η ικανότητα των εταιρειών να μπορούν να επεξεργαστούν τα δεδομένα αυτά και άρα να τους φανούν χρήσιμα. Αντί τα δεδομένα να διευκολύνουν τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, την δυσκολεύουν.
Τα Smart Data έρχονται για να λύσουν αυτό ακριβώς το πρόβλημα. Τα Smart Data είναι το πάντρεμα μεταξύ μεγάλου όγκου δεδομένων και επεξεργασίας δεδομένων με την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση.
Βελτιστοποίηση πιστωτικών κινδύνων
Γνωρίζοντας περισσότερα για τους πελάτες σου, μπορείς να εστιάσεις σε συνεργασίες που μπορούν να αποδειχθούν περισσότερο καρποφόρες σε σχέση με άλλες, και να μην δίνεις τον χρόνο σου εκεί που δεν θα έπρεπε.
Σχεδίασε το cash flow της εταιρίας σου
Δες δηλαδή τον ρυθμό εισπράξεων αναλύοντας τα ιστορικά δεδομένα και μάθε εάν υπάρχει κάποιο ρίσκο καθυστέρησης από τις πληρωμές σου, ώστε να προγραμματίσεις ανάλογα και τα έξοδα σου.
Ξέρεις πώς είναι να έχεις εκκρεμείς απαιτήσεις όταν χρειάζεσαι να καταβάλλεις τη μισθοδοσία και να τακτοποιήσεις τιμολόγια προμηθευτών. Τα Smart Data μέσω διαφόρων μοντέλων αναλύσεων σου δίνουν έναν ενημερωμένο λογαριασμό των βιβλίων σου. Έτσι, είναι πιο εύκολο να σχεδιάσεις οικονομικά πλάνα για να αποφύγεις περιττά έξοδα για την επιχείρησή σου στο μέλλον.
Βρες τους πελάτες που θέλεις
Τα Smart Data μπορούν να σου δώσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά πίσω από έναν μεγάλο όγκο δεδομένων. Παραδοσιακά, η στόχευση του κοινού που μπορούσες να κάνεις ήταν πολύ γενική, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να παρέχεις προσωποποιημένες προσφορές. Πλέον, μπορείς να δεις τους ανθρώπους πίσω από τους αριθμούς, ποιοι ειναι, ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους και με ποιους τρόπους θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
Αναγνώρισε τους πελάτες που έχουν σημασία για σένα
Όλοι έχουμε ακούσει τον κανόνα του 20-80 (από την Αρχή του Παρέτο). Ο κανόνας αυτός λέει πως το 80% των πωλήσεων προέρχεται από το 20% των πελατών σου. Με απλά λόγια, κάποιοι πελάτες προσφέρουν περισσότερα στην επιχείρησή σου από κάποιους άλλους. Όμως το ερώτημα είναι, ποιοι είναι αυτοί οι πελάτες, πως μπορείς να τους αναγνωρίσεις και πώς γίνεται να τους πουλήσεις “εξατομικευμένα” προϊόντα ή υπηρεσίες; Τα έξυπνα δεδομένα περιέχουν μια σειρά μοντέλων για να δώσουν λύση σε αυτό το πρόβλημα. Γιατί τελικά όλοι οι πελάτες δεν είναι ίδιοι.
Ματιά στο μέλλον
Ποια είναι η πιθανότητα να δηλώσει πτώχευση κάποιος από τους προμηθευτές σου; Τι νούμερο θα έχει ο αυριανός σου τζίρος; Ποια θα είναι η επόμενη αγορά του πελάτη σου; Σε τέτοιες ερωτήσεις μπορούν να δώσουν την απάντηση τα Smart Data, για να μπορείς να ετοιμαστείς καλύτερα για τις μελλοντικές περιστάσεις και να πάρεις τις σωστές αποφάσεις.
Smart Data & Analytics της Cardlink
Τα Analytics του Cardlink Pulse έρχονται ακριβώς για να μετατρέψουν τα Big Data σε Smart Data.
- Με το Cardlink Pulse μπορείς να δεις όλα τα δεδομένα και τους αριθμούς που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σου. Χάρη στα Smart Data του Cardlink Pulse μπορείς να έχεις δυνατότητες και οφέλη που δεν είχες πριν:
- Μετατρέποντας τους αριθμούς σε ευκαιρίες, μπορείς να αναπτύξεις την επιχείρησή σου.
- Είσαι σε θέση να αξιολογήσεις διάφορες στρατηγικές μάρκετινγκ και να τις προσαρμόσεις ανάλογα με την απόδοσή τους.
- Κατανοώντας τους τρόπους καταναλωτικής συμπεριφοράς των πελατών σου, μπορείς να αυξήσεις το πελατολόγιό σου, βρίσκοντας παρόμοιους πελάτες με αυτούς.
- Μπορείς να μάθεις περισσότερα για τους πελάτες σου, από το που μένουν μέχρι πόσα ξοδεύουν και να στοχεύεις καλύτερα την αγορά σου.
- Μάθε τη θέση σου ανάμεσα στους ανταγωνιστές και στόχευσε για την πρωτιά.
- Τα Analytics της Cardlink φιλτράρουν μεγάλο όγκο δεδομένων για να είναι σε χρήσιμη μορφή για εσένα, η οποία θα σε οδηγήσει στο να πάρεις τις σωστές αποφάσεις.
Γιατί τα δεδομένα δεν έχουν αξία αν δεν μπορούμε να τα μετατρέψουμε σε αξία.
Σας φάνηκε ενδιαφέρον;
Αν έχετε επιχείρηση και θέλετε να μπορείτε να βλέπετε δεδομένα εξειδικευμένα για τον κλάδο σας, τους πελάτες σας, αλλά και ποια είναι η θέση της δικής σας επιχείρησης σε σχέση με τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, το Cardlink pulse είναι εδώ για να σας βοηθήσει να βλέπετε όλα αυτά τα στοιχεία* σε πραγματικό χρόνο και να παίρνετε τις σωστές αποφάσεις.
Τώρα μπορείτε να το δοκιμάσετε δωρεάν και να δείτε αν ταιριάζει στη δική σας επιχείρηση!
*Το Cardlink pulse συγκεντρώνει ανώνυμα στοιχεία που αφορούν εκατομμύρια συναλλαγές που πραγματοποιούνται καθημερινά με κάρτα μέσω του δικτύου της Cardlink, τα επεξεργάζεται και τα παρουσιάζει με απλό και εύκολο τρόπο, εξειδικευμένα για την κάθε επιχείρηση.