3.000.000 πληρωμές από self service Android POS, μέσα στα καταστήματα Vodafone χωρίς να πάνε οι πελάτες στο ταμείο
H Πρόκληση
Η Vodafone διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο καταστημάτων, στα οποία καθημερινά μπαίνουν χιλιάδες πελάτες της για να αποκτήσουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και προϊόντα ή να εξυπηρετηθούν. Η διατήρηση χαμηλών επιπέδων ουράς στα ταμεία των καταστημάτων καθώς και η σταδιακή εκπαίδευση των πελατών σε digital τρόπους εξυπηρέτησης είναι υψίστης προτεραιότητας για τη Vodafone, καθώς έτσι, αφενός οι πελάτες είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από την επίσκεψή τους στο κατάστημα, αφετέρου οι υπάλληλοι αξιοποιούν καλύτερα το χρόνο τους για την εξυπηρέτηση των πελατών.
Η Vodafone είχε την ιδέα να θέσει εκτός ταμείων συγκεκριμένες συναλλαγές, οι οποίες δεν απαιτούν απαραίτητα αλληλεπίδραση του πελάτη με υπάλληλο του καταστήματος. Οι συναλλαγές αυτές είναι η πληρωμή λογαριασμών, η ανανέωση υπολοίπου και η αγορά πακέτων καρτοκινητής. Οι συναλλαγές αυτές έπρεπε να παρέχονται στον πελάτη με τη μορφή “self service”, χωρίς τη συμμετοχή υπαλλήλου, σε ειδικά σημεία των καταστημάτων κοντά στην είσοδο και απομακρυσμένα από τα γραφεία εξυπηρέτησης. Παράλληλα, aυτός ο τρόπος λειτουργίας εξυπηρετεί και μία επιπλέον ανάγκη της σημερινής εποχής της πανδημίας, αυτή της διατήρησης αποστάσεων μεταξύ των ατόμων εντός των καταστημάτων.
H Λύση
Η ομάδα της Cardlink σε συνεργασία με τη Vodafone σχεδίασε μια λύση που θα κάλυπτε τις συγκεκριμένες απαιτήσεις. Χρησιμοποιήθηκε η συσκευή Android POS SK800, ένα ειδικά σχεδιασμένο Kiosk, που μπορεί είτε να στηριχθεί με ειδική βάση στο δάπεδο ή να τοποθετηθεί σε τοίχο. Ο πελάτης επιλέγει τη λειτουργία που θέλει (π.χ. πληρωμή λογαριασμού, ανανέωση υπολοίπου, αγορά προγραμμάτων χρήσης) και τη διεκπεραιώνει όπως σε ένα ATM, πληρώνοντας με την κάρτα του (με εισαγωγή της κάρτας ή ανέπαφα). Το self-service POS SK800 χρησιμοποιεί λειτουργικό σύστημα Android, διαθέτει υβριδικό αναγνώστη καρτών και ανθεκτικό πληκτρολόγιο εισαγωγής PIN. Έχει ενσωματωμένη κάμερα και εκτυπωτή για έκδοση αποδείξεων. Είναι πολύ γρήγορο και προσφέρει συνδεσιμότητα 4G, Bluetooth, WiFi και Ethernet.
Η Υλοποίηση
Εδώ και λίγους μήνες έχουν εγκατασταθεί 200 Android POS κιόσκια σε ισάριθμα καταστήματα Vodafone και ήδη ο αριθμός των συναλλαγών έχει ξεπεράσει το 3.000.000, με χαμηλότερο κόστος και υψηλότερη ταχύτητα απ’ ό,τι στο παραδοσιακό ταμείο. Η χρήση του POS είναι πολύ απλή και τα μενού φιλικά στον χρήστη ώστε ο οποιοσδήποτε να μπορεί να κάνει χρήση του μηχανήματος χωρίς κάποια βοήθεια. Εκτός από τις δυνατότητες που προαναφέρθηκαν, με χρήση ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης περιεχομένου, η Vodafone έχει τη δυνατότητα να προβάλει κατά τη διάρκεια της συναλλαγής προωθητικές ενέργειες, δράσεις και νέα μέσα από βίντεο και φωτογραφικό υλικό.
Τα Οφέλη
Βελτίωση της ταχύτητας εξυπηρέτησης Εξυπηρέτηση χωρίς ουρές & καθυστερήσεις |
Μείωση κόστους – Αύξηση αποδοτικότητας Αυτοματοποίηση εξυπηρέτησης. Αξιοποίηση υπαλλήλων για πιο παραγωγικές δραστηριότητες |
Εικόνα καινοτομίας – Πρώτο βήμα πελάτη στον ψηφιακό κόσμο Το κιόσκι είναι μία πρωτότυπη και τελευταίας τεχνολογίας συσκευή με εύχρηστο περιβάλλον λειτουργίας |